تعمیرات برد کولرگازی

تعمیرات برد کولر گازی

امروزه لوازم و دستگاه های زیادی در جهت کمک به راحت تر کردن زندگی طراحی و ساخته شده است که می توان از این ابزارها به سیستم های سرمایشی مانند انواع کولرها – سیستم های گرمایشی مانند بخاری و گرم کن ها و … اشاره کرد. در گذشته این نوع دستگاه های دارای سیستم آنالوگ بوندن که امروز با ورود سیستم های الکترونیککی پیشرفته شاهد دیجیتالی شدن  این دستگاه ها هستیم. به عنوان مثال کولرهای گازی و اسپیلت ها رو که استفاده ی زیادی دارند را تصور کنید ، شما به راحتی و با استفاده از یک کنترل میتوانید دمای کولر ، سرعت باد خروجی و … را کنترل نماید که همه این ها به خاطر وجود سیستم الکترونیکی دیجیتالی است.

ساختار کولرهای گازی

کولرهای گازی همان طور که در اسمشان هم آمده با  استفاده از گاز سیستم خنک کنندگی را انجام می دهند مانند یخچال ، وقتی این گاز به صورت کامل در گردش باشد کولر به راحتی خواهد توانست کارخنک کنندگی را انجام دهد ولی وقتی به هر دلیل ( که بیشتراز ضربه اتفاق می افتد) گاز آن خارج شود دیگر توانایی خنک کنندگیرا نخواهد داشت و مانند پنکه  فقط باد اتاق را به گردش در می آورد. البته به دلیل این  که کولرهای گازی امروز حالت دوگانگی یعنی سرمایشی و گرمایشی هستند در صصورت خرابی بخش سرمایشی به دلیل گاز مشکلی در بخش گرمایشی وجود نخواهد داشت ولی خب دستگاه باید قکامل باشد تا بتوان در زمان تغییرات فصلی و وضعیت  دمای هوا از آن استفاده کرد. به غیر از محفظه گاز و لوله های گردشی کولرها دارای یک بخش کمپرسور جهت فرده سازی و به گردش درآوردن گاز نیز است که این کمپرسور الکترونیکی می باشد که کنرل آن توسط سیستم هایی نظیر ترموستات و کنترلر دما صورت می گیرد.

بخش بعدی و مهم در کولر گازی ها و البته بخش که دیرتر و کمترین خرابی را دارد بخش پره ها و موتور می باشد که وظیفه ی این  موتور به گردش در آوردن پره ها بوده تا جریان هوای از بخش  سرما عبور کرده و خنک شود و سپس به بیرون دمیده  شده تا به این ترتیب هوای گرم تبدیل به هوای سرد شود. بخش دیگر و بسییار مهم در کولرهای گازی که بیشترین خرابی و مشکلات را دارد مدار الکترونیکی و کنترلی آن است. این مدار الکترونیکی مغز متفکر دستگاه بوده و تمامی کنترل ها از جمله کنترل  فشار گاز – میزان دما – سرعت گردش موتور و … توسط این بخش صورت می گیرد و زمانی که شما با استفاده از کنترل  دستوراتی را به دستگاه می دهید مانند افزایش دما و یا کاهش دما ابتدا این دستور توسط بلخش گیرنده ی کولر دریافت شده  و بعد زا پردازش تغییرات لازم بر روی المان ها صورت می گیرد.

خرابی هایی که این برد الکترونیکی دارد بسیرا بیشتر از آن است که بتوان همه را در داینجا بیان کرد ولی به تعدادی از مهمترین و بیشترین مشکلات آن اشاره میکنیم که بیشترین مراجعات را در جهت برططرف کردن دارند.

۱ – عدم دربافت دستورات از کنترل

این مشکل البته در مرحله ی اول میتواند به دلیل خرابی خود کنترل باشد که بهتر است کنترل را بررسی کرده و از عملکرد آن اطمینان حاصل کنید.بعد از این که از کارکرد کنترل مطمئن شدید دیگر میتوان گفت که مشکل از کولر بوده که دستورات را دریافت نمی کند و این عدم دربافت هم مربوط به بخش برد الکترونیکی کولر می باشد که باید توسط یک متخصص و تکنسین مورد عیب یابی قرار بگیرد.

۲ – خاموش بودن و عدم روشن شدن کولر

این مشکل هم می تواند به دلیل خرابی برد الکترونیکی باشد در مرحله ی اول. خیلی ها تصور میکنند وقتی صفحه نمایش کوچکی که در کولر اسست روشن باشد به معنی سلامت کامل بررد کولر بوده و روشن نشدن را خرابی موتور ان می دانند که در اینجا باید بگویی مکه اینطور نیست و روشن بودن صفحه نمایش سالم بودن کامل برد الکترونیکی را نشان نمی دهد زیا  ممکن است بهش کنترل برد الکترونیکی خراب شده در حالی که صفحه نمایش و دستورات نمایان است و بخش کنترل نمی تواند موتور را روشن کند.

۳ – کولر روشن است و هم برد و هم موتور در حال کار است ولی خنک نمی کند :  دلیل این مشکل این است که گاز کولر خارج شده و دیگر گازی در لوله ها به گردش در نمی آید تا گرما را جذب کند و هوای خنک را تحویل دهد و برای همین کولر فقط به مانند پنکه هوای اتاق و یا هوای اطراف را به گردش در می آورد.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات کولرگازی خود به مرکز تعمیرات مجتمع فنی ملی پایتخت مراجعه کنید.

تلفن تماس با واحد تعمیرات : ۰۲۱۸۸۹۵۹۱۰۷

آدرس » میدان انقلاب – خبابان کارگر شمالی – بعد از چهار راه نصرت – کوچه ی عبدی نژاد – پلاک ۱۸ – طبقه سوم.