تعمیرات DVR و دوربین مداربسته

تعمیرات DVR و دوربین مداربسته

امنیت یکی از مهمتریم مسائلی است که همه ما در هر شغل و حرفه ای که هستیم و یا برای هر مکانی نیازمند آن هستیم. از همان ابتدا بشر به فکر ایجاد  امنیت کامل برای خود بود و همگام با پیشرفت فناوری و تکنولوژی و با به وجود آمدن ابزارهای مختلف درتلاش است که مسئله ی امنیت را بهبود بخشد. دنیایی که امروزه ماشاهد ان هستیم برپایه الکترنیک می باشد و الکترونیک ابزارهای فوق العاده ای را در اختیار ما قرار داده است و برای همین دستگاه های مختلفی طراحی و ساخته می شود. با روی کار آمدن دستگاه های  الکترونیکی پیشرفته امنیت  نیز دچار تحولات بسیاری شده و دستگاه هایی در زمینه های مختلف در رابطه با حفاظت طراحی و ساخته شد و هر روز نیز پیشرفته ترین دستگاه های امنیتی وارد بازار شده و در اختیار سازمان ها و  شرکت ها و حتی افراد حقیقی قرار میگیرد تا بتوانند از سازمان – کسب و  کار و مسکن خود محافظت کند. میتوان از این دستگاه های امنیتی به سیستم اعلام و  اتفاع حریق – سیستم دزدگیر – و سیستم های نظارتی ( دوربین های مداربسته ) اشاره کرد.

دوربین های مداربسته -DVR و مشکلات و خرابی آنها

استفاده از دوربین های مداربسته امروززه یکی از ضروری ترین  مهمترین مسائلی است که در همه جا به کار گرفته شده است. خیلی از اتفاقات بد هست که وجود دوربین های نظارتی مداربسته باعث شده تا از وقوع حادثه جلوگیری شود و امنیت بسیار بالایی را ایجاد کرده است.و پلیس های امنیتی – پلیس راه و …. نهیز توانسته اند حفاظت از اتوبان ها و جاده ها را با استفاده از دوربین های مداربسته انجام دهند. مثال همین مسئله ی کنترل جاده ها توسط پلیس راه خب اگر دوربین های مداربسته وجود نداشتند باید برای  تمامی  جاده ها از منابع و نیروهای انسانی استفاده میشد این مورد نکات منفی زیادی داشت که میتوان به خستگی برای ماموران – خطرات جانی این ماموران و شرایط جوی بد که برای انسان سخت  خطرآفرین است و دادن حقوق به منابع انسانی که این توسط دولت  نیز انجام میگرفت که مبلغ قابل توجهیمی شد  ولی از زمانی که دوربین های در جاده ها به کار گرفته شدند این مشلات حل شد زیرا دوربین ها نه حقوق نیاز دارند و نه خسته میشوند و نه گرسنه و مشکلاتی هم در شرایط جوی مختلف ندارند.برای همین دوربین ها در تمامی جاده های کشور به کار گرفته شدند و این یک مورت فقط  یک بخش از سودمندی دوربین های مداربسته را نشان می دهد.

ساختار دوربین های مداربسته به این گونه است که اول یک دوربین می باشد که وظیفه ی دریافت تصاویر را دارد می تواند تصاویر را دریافت و به بخش اصلی یعنی  دستگاهی به نام DVR ارسال کند. در این جا DVR این تصاویر را دریافت کرده و پس از پردازش به صورت دیجیتالی در یک هارد دیسک که در داخل DVR تعبیه شده است  ذخیره می کند تا در زمان لزوم بتوان فیلم ها را مجددا تماشا  کردزیرا در برخی موارد دیدن مجدد فیلم گرفته شده توسط دوربین یک مکان خاص مهم می باشد. در این ببین کابل ها  و سوکت ها و …. نیز از ابزارها مهم هستند که باید کیفیت خوبی داشته باشند تا تصاوبر دوربین ها بدون نویز به DVR برسد. خرابی و مشکلات زیادی برای خود دوربین های مداربسته و ییا دستگاه DVR به وجود می آید که در برخی م وارد باعث اختلال در عملکرد شده و  یا کلا باعث از کار افتادن سیستم دوربین مداربسته می شود.

در ابتدا به برخی از مشکلات اصلی خود دوربین ها می پردازیم. دوربین ها که وظیفه ی دریافت تصاویر از محیط را دارند کار حساس را عهده دار بوده و باید کیفیت دوربین  ها نیز بالا باشد. دوربین خود دارای یک بخش تغذیه می باشد که برق مورد نیاز بخش های دیگر دوربین را تامین می کند ، بخش دیگر اپتیک می باشد که وظیفه یدیدن تصویر محیط را عهده دار است و بخش بعدی نیز بدنه ی دوربین و ساختار فیزیکی ظاهری می باشد که بسته به نوع دوربین و مکانی که قرار است نصب شوند بدنه نیز  انتخاب می شود.خرابی های دوربین ها را می توان عدم گرفتن تصویر – خاموش شدن – تار بودن تصویری که دربین می گیرد و…. نام برد. که البته در مقابل خرابی DVR مشکلات چندانی به حسابب نمی آید .

خرابی و مشکلات  DVR

همان طور که رد بالا گفته شد DVR مادر و مغز سیستم دوربیین مدار بسته است که تمامی پردازش ها – انتقال  و یا ذخیره را دستگاه DVR انجام می دهد. در ادامه میخواهیم به برخی از مشکلات شایع دستگاه DVR اشاره کنیم.

خاموشی دستگاه

در این مورد  باید یک عیب یابی بسیار دقیق صورت گیرد زیرا از مدار پاور گرفته تا مین برد باید بررسی شود تا عیب اصلی  و علل خاموشی دستگاه مشخص گردد. از آن جایی که کار مدارپاور در در هر نوع دستگاه الکترونیکی تامین ولتاژ و آمپر کار برد اصلی می باشد پس خرابی برد پاور خود از اصلی ترین علل خرابی و خاموشی دستگاه خواهد بود و برای همین توسط تکنسین در ابتدا فقط مدار پاور تست خواهد شد تا از این که برد پاور دست کار میکند یا خیر اطمینان حاصل شود.

نگرفتن ورودی تصویری از دوربین ها

این مورد از شایع ترین اشکالات در دستگاه های DVR می باشد که تصویری از دوربین ها دریافت نمی شود به مانند ان که انگار کابل ورودی دوربین به DVR وصل نیست که این دلیل به مشکلات مدار سیگنال و پردازنده های ورودی  در مین برد دستگاه بر می گردد که البته این فقط یکی از دلایل اصلی بروز این مشکل است زیرا مین برد DVR بسیرا پیچیده بوده و نیازمند عیب یابی قیق تری می باشد.

لازم به ذکر است که تمامی DVR و دوربین  های مدارسته در این مرکزعیب یابی و تعمیر می شوند ……………………. ۰۲۱۸۸۹۵۹۱۰۷

آدرس » میدان انقلاب – خیابان کارگر شمالی – بعد از چهار راه نصرت – کوچه ی عبدی نژاد – پلاک ۱۸ – طبقه سوم