تعمیرات لپ تاپ

تعمیرات لپ تاپ

تعمیرات لپ تاپ

کامپیوترها از قدرتمندرین ابزارها در زمان امروز هستند که با استفاده از کامپیوتر ها خیلی از کارهای سخت چه در زمینه طراحی و شبیه سازی و چه در زمینه محاسباتی را به راحتی و با کمترین خطا در کنار سرعت بالا انجام دهیم.در گذشته فقط برای انجام یک کار ساده و مثال محاسبات پرتاب یک توپ نیاز بود که کلی ریاضی دان و مهندس دو هم جمع شده و محاسباتی طولانی را انجام دهند و حتی شبیه سازی را هم به صورت فیزیکی انجام دهند که خود کار بسیار سخت و حتی در خیلی از موارد خطرناک بود. و همه اینها قبل از محاسبات روی کاغذ بود و خب خود همین محاسبات خود دردسر زیادی داشت. این مقاب فقط یک  نمونه از مثال هایی است در دورانی که رایانه ها وجود نداشتند و میبینید که چه کاری  سختی بود حتی کارهای ساده ، در حالی که امروزه فقط در عرض چند دقیقه تمام محاسبات مثال فوق صورت گرفته و نتیجه مشخص می شود و این کوچکترین قدرت کامپیوتر را نشان می دهد.

کامپیوترها نه تنها فقط در کارهای محاسباتی و شبیه سازی بکه در ایجاد شبکه های پیشرفته و به اشتراک گذاری منابع نیز همراه ما بوده اند که نتیجه همین سیستم های کامپیوتری شبکه جهانی اینترنت است.اینترنت هم جولانگاه اطلاعات در هر زمینه این بوده و شما می توانید به جواب خیلی از سوالات خود در آن جا برسید و همه اینها دست آورد کامپیوتر ها و علوم الکترونیک است. از زمانی که اولین کامپیوترها اختراع شدند تا زمن حال دگرگونی بسیار زیادی برای خود کامپیوترها اتفاق افتاده است و پیشرفت های شگرفی کرده اند. در زمان های گذشته که رایانه ها تازه پا به عرصه وجود گذاشته بودند توان محاسبانی بسیار کم و نیز بسیار حجیم بوده اند و به عنوان مثال یک هارد ۲ مگابایتی به اندازه ی یک اتاق بود که از کلی کلیدهای سویچینگ و لامپ های خلاء ساخته شده بودند که میتوانستند تا مثال ۲ مگابایت اطلاعات را در خود ذخیره کنند و تازه فقط اطالاعات رمز گونه و یا در حالت پیشرفته تر متنی و توانای ثبت تصاویر و فایل های رنگی که دو از واقعیت بود آن زمان. ولی از آن جایی که تکنوژی همواره درحال پیشرفت است این وضعیت زیاد طول نکشید و خیلی زود با طهور ترانزیستور ها که انقلابی در صنعت الکترونیک بود شاید کاهش حجم بسیار زیاد در حجم رایانه ها و دستگاه های الکترونیکی شده و همزمان برتوانایی و قدرت پردازشی و ذخیره سازی اطلاعاتی ان ها اضافه شد.

بعد  از مدتها رایانه های اداری و سازمانی ساخته شدند که در دانشگاه ها و ادارات به  کارگرفته شدند و رفته رفته نیاز به استفاده همگانی از کامپیوتر ها بیشتر خود نمایی کرد و برای همین نیز شرکت های بزرگ تولید قطعات کامپیوتری نظیر IBM – Intel و …. به وجود آمدند که شروع به طراحی و  تولید کامپیوترهای پیشرفته کوچک و جهت مصارف خانگی کردند که از نظر قیمتی کاربران عادی نیز می توانستند مدلی را خریداری کرده و استفاده کنند و این نوع کامپیوترها کامپیوترهای شخصی یا همان pc نام گرفت. pc ها که دیگر کامپیورتهای شخصی و محبوب همه بود  مدت های بسیار زیادی حاکم خانه ها – ادارات کوچک و مارس بودند و هر روز برقدرت و سرعت آن ها اضافه شده و از قیمتشان کاسته میشد و این باعث شده که همه بتوانند مدلی از pc را خریداری کنند و امروزه هم با وجود مدلهای مختلفی از کامپیوترها مانند لپ تاپ ها – تبلت pcها و…. کامپیوترهای خانگی هنوز هم نه تنها محبوبیت خود را دارند بلکه همچنان مورد نیاز ترین کامپیوتر در خانه و یا دانشگاه می باشد. خب تنها اشکال pc این است که قابل حمل نبوده و مثال اگر درجایی که نمی توان pc را برد نیاز به کامپیوتر داشته باشید به مشکل خواهی خورد ولی خب دیگر این گونه مشکلات وجود ندارند زیرا بعد از مدت کمی لپ تاپ ها که کامپیوترهای قابل حمل هستند پا به عرصه گذاشتند و محبوبیت زیادی پیدا کردند که حتی کابردهایی بیشتر از pc ها پیدا کردند چون به راحتی می توانید هرجایی که نیاز باشد کامپیوتر خود را حمل کنید و استفاده لازم را ببرید و به همی ندلیل آمار فروش لپ تاپ ها در دنیا بیشترر از pc می باشد و این فرایند در حال افزایش  است. لپ تاپ هایی که امروزه شاهد آن ها هستیم بسیرا پیشرفته با توان پردازشی بالا و حافظه های بسیار بالا جهت نگه داری اطلاعات می باشند.

خرابی های لپ تاپ و مشکلات آن ها

لپ تاپ ها نیز مانند دیگر کامپیوترهای دچار خرابی های زیادی می شوند که البته باید گفت این خرابی ها به دلیل بخش  بخش بودن کامپیورت و ساختار لپ تاپ گوناگون است. مثال وقتی لپ تاپ در حین کار هنگ می کند این مورد  فقط یک دلیل را شامل نیست و می تواند دلیل خرابی و مشکل در هارد دیسک – خرابی رم ها – خرابی مادربرد آن و … باشد که با عیب یابی های دقیق فقط می توان به دلیل اصلی مشکل پی برد  و برای همین تعمیرات لپ تاپ  خود یک کار تخصصی بوده که باید توسط افراد متخصص صورت گیرد.

خرابی دیگه ای که برای لپ تاپ ها شایع می باشد خرابی های مربوط به خاموشی خود به خودی دستگاه است. لپ  تاپ ها دارای مدار پاور مخصوص به خود هستند که وقتی این مدار تغذیه دچار خرابی شود باعث بروز مشکلات زیادی خواهد شد که یک نمونه از این ایرادات خاموشی دستگاه است که باید در این صورت مدار تغذیه آن عیب یابی شود ولی اگر مشکل از مدار تغذیه نبود مورد بعدی خود مادر برد که برد اصلی آن است خواهد بود که عیب یابی مادربرد نیز با دستگاه هایی نظری دیباگر ها صورت میگیرد.مرکز تعمیرات سخت افزار یکی از مراکز قوی در زمینه عیب یابی و تعمیرات لپ تاپ می باشد ، در این  مرکز تعمیراتی تمامی برندها و مدل های لپ تاپ عیب یابی و تعمیر می شوند از جمله تعمیرات لپ تاپ اپل ( مکبوک پرو – مک بوک ایر) – تعمیرات لپ تاپ Hp – تعمیرات لپ تاپ ایسوس – تعمیرات لپ تاپ ایسر و ….

تلفن تماس : ۰۲۱۸۸۹۵۸۳۷۵

آدرس » میدان انقلاب – خیابان کارگر شمالی – بعد از چهار راه نصرت – کوچه ی عبدی نژاد – پلاک ۱۸ – طبقه سوم.