تعمیرات پاور صنعتی

تعمیرات پاور صنعتی

هر دستگاه الکترونیکی برای این که بتواند به خوبی و طبق برنامه ریزی کار کند نیازمند انرژی مورد نیاز خود بوده که همان برق است و برق بستگی به نوع دستگاه با ولتاژ و آمپراژهای متفاواتی در دستگاه های مختلف استفاده می شود . به عنوان مثال در برخی دستگاه ها برای کار کردن به ۱۲ ولت و ۳ آمپر برق نیاز است در حالی که شاید در دستگاهی دیگر به ۴۰ ولت و ۱۰ آمپر برق نیاز باشد. لازم به ذکر است که بیشتر مدارات الکترونیکی بابرق DC کار میکنند در حالی که برق شهری که ما آن را دریافت داریم ۲۲۰ ولت ac می باشند.خب مشخص است که در این میان ما نیازمند یک سیستم و دستگاه مبدل هستیم که اولا ولتاژ۲۲۰ را به ولتاژهای پایینتر و یا بالاتر تبدیل کند  و همچنین امپراژ را و هم این که برق AC را به DC تبدیل کنیم.

این دستگاه واسطی که در باره ی آن سخن گفته شد پاورمی باشد. پاور ها یکی از موردنیاز  ترین دستگاه و قطعاتبرای هر نوع دستگاه الکترونیکی می باشد و سالم بودن ودقیق بودن پاور به حدی مهم است که باید با دقت بالایی این مورد اندازه گیری شود تا خروجی مناسب و تعریف شده را داشته باشد. در صورتی که پاور خروجی خارج از حالت عادی چه خروجی بیشترو یا چه کمتر داشته باشدمیتواند اسیب های جبران ناپذیری به دستگاه اصلی وارد کند و باید  گفت که عملکرد کامل و صحیح دستگاه بستگی به عملکرد صحیح پاور دارد تا به مشکل بر نخورد. خود پاور ها نیز به انواع مختلفی تقسیم می شوند که می توان از پاورهای با وات خروجی پایین تا پاورهای وات بالا و نهایتا صنعتی نام برد. برای هر دستگاهی باید پاور مناسب آن را در نظر گرفت و استفاده کرد زیرا انتخاب اشتباه منبع تغذیه برای دستگاه میتواند خود باعث بروز مشکلاتی شود و در نهایت خرابی دستگاه.

پاورهای صنعتی (مشکلات و یخرابی پاورها و ساختار پاور)

پاورهای صنعتی از نظر ساختار پایه و ساختار کلی تفاوت چنئدانی با پاورهای عادی ندارد ولی  در عین حال نیز تفاوت های زیادی دارد. شاید این حرف کمی عجیب به نظر برسد ولی با ما هرماه باشید تا دقیقتر توضیح بدهیم. این که پاور های صنعتی  و عادی تفاوتی ندارد از این نظر گفته می شود که وظیفه ی پاور تامین ولتاژ و آمپر مورد نیاز برای دستگاه می باشد و یا برای مصرف کننده و این کاری است که چه پاور صنعتی و یا چه پاور عادی این مار را باید انجام دهد. خروجی پاورها باید کاملا تثبیت شده و بدون نویز نو نوسان باشد و همچتیت  بتواند به صورت کامل برق مورد نیاز را تحویل مصرف کتنده دهند. پاور ها از نظر ساختاری و اگر بخواهیم به صورت فنی صحبت کنیم دارای دو مدار در داخل خود می باشد  که به مدار اولیه و مدار ثانویه تقسیم می شود. مدار اولیه معمولا دارای قطعاتی مانند سلف ها و خازن های با ولتاژبالا هستند که این خازن ها حکم ضربه گیر را دارد. در مدار اولیه به غیز از این فیوز هم وجود دارد که کار فیوز نیز محافظت از مدار است. د ادامه می رسیم به مدار ثانویه . در مدار ثانویه مانند مدار اولیه دیگر خبری از قطعات پر قدرت برای ضربه گیری نیست زیرا در مدار اولیه برق با استفاده از ترانس ها و ….  ضعیف شده و به ولتاژهای پایین تر رسیده است که این ولتاژ پایین مورد نیاز دستگاه برای  کار کردن می باشد زیرا خیلی از مدارات الکترونیکی با ولتاژ های  بالا کار نمی کنند و نیازمند ولتاژ های بسیار پایین در حد ۱۲ و یا ۲۰ ولت هیتند.

خرابی هایی هم که برای بردهای پاور پیش می اید معمولا همیشه در مدار اولیه می باشد زیرا همان طور که گفته شد مدار اولیه بیشتر فشار و بار الکتریکی را تحمل می کندو معمولا قطعاتی که در برد های پاور آسیب می بیند ترانزیستورهای fet – IC اوسیلاتور – دیود های شاتگی و …. می باشد که ر صورت تشخیص باید تعویض شوند . روش تست پاور پس از تعمیرات به  این شکل است که باید حتما زیرا کار قرار بگیرد تا مشخص شود که آیا می تواند مانند قبل کار کند تا خیر.

عیب یابی و تعمیرات پاورهای صنعتی در این مرکز به صورت تخصصی انجام می شود. تعمیرات پاورهای صنعتی بزرگ و کوچک – تعمیرات پاورهای سرور – تعمیرات  پاورهای  کامپیوترهای دانشگاه ها و مراکز علمی.

تلفن تماس : ۰۲۱۸۸۹۵۹۱۰۷

آدرس » میدان انقلاب – خیابان کارگر شمالی – بعد ازچهار راه نصرت – کوچه ی عبدی نژاد – پلاک ۱۸ – طبقه سوم.