تعمیرات شارژر مک بوک

تعمیرات شارژر مک بوک

برد پاور در دستگاه های الکترونیکی بسیار هائز اهمیت بوده و خرابی برد پاور باعث خرابی دسنگاه اصلی نیز خواهد شد. شارژها هم از دسته ی برد های پاور محسوب شده زیرا دقیقا همان وظیفه را عهده دار هستند به عبارتی بهتر میتوان اینطور گفت که شارژها هم نوعی برد پاور و یا منبع تغذیه اکسترنال هستند. التبته حتی با وجود منبع تغذیه و پاور در کامپیوترها باز هم در خود مادر برد مدارپاور وجود دارد زیرا مدیریت بخش های مختلف مدار در حالت تقسیم انرژی بر عهده ی مدارت پاور می باشد.

امروزه ما از دستگاه های مختلفی استفاده می کنیم که از لپ تاپ ها – گوشی های موبایل و تبلت ها از این دسته و از پر استفاده ترین های دستگا ههای الکترونیکی می باشند که زندگی بشر را دگر گون کرده است. همه این دستگاه ها نیازمند منبع خارجی هستند تا بتوانند باطری را شارژ کرده تا به صورت همراه و مدتی بدون نیاز به اتصال مستقیم برق قابل استفاده باشند. در این جا میخواهیم در مورد لپ تاپ ها و برند مک بوک و همچنین در مورد شارژر مک بوک صحبت کنیم.

همان طور که میدانید لپ تاپ های مک بوک محصول شرکت اپل یکی بهترین و پیشرفته ترین لپ تاپ هایی هستند که تاکنون ساخته شده ، البته لپ تاپ های بسیار قدرتمندتری وجود دارد ولی موضوع تکنولوژی خوب در ابعاد و ورزن و حجمی کوچک است که لپ تاپ های مک بوک این را در اختیار جامعه قرار داده اند.شارژرهایی که برای لپ تاپ های مک بوک استفاده می شوند نیز مانند خود لپ تاپ های مک بوک از کیفیت بالایی برخوردارند . دارا بودن نواسانات و نویزهایی چه از نظر شدت جریان و  چه از نظر ولتاژی آسیب های بسیار جدی به دستگاه خواهد زد و این آسیب ها می تواند باعث خرابی و حتی سوختن دستگاه  شود و به همین دلیل استفاده از شارژر  های غیر اورجینال آسیب های جدی را به دستگاه وارد می کند و تا کنون تعمیرات زیادی اتفاق افتاده که دستگاه دچار سوختگی شده که بعد از بررسی مشخص شده است که سوختن دستگاه به دلیل مشکل شارژر بوده است.

ساختار و خرابی های شارژرهای مک بک

همان طور که در بالا اشاره شد در ابتدا بهتر است بدانید که شارژر خود نیز یک برد پاور می باشد و منبع تغذیه. طبق قوانین منابع تغذیه و بردهای پاور همیشه از دو بخش مدار اولیه که ورودی برق می باشد و مدار ثانویه که خروجی تثبیت شده ی برق است تشکیل شده است. در گذشته مدارا اولیه معمولا از یک ترانس کاهنده و خازن های نویز گیز تشکیل شده بود و بعد از ترانس برق وارد یک بخش یکسو ساز میشد که این یکسوساز از دیودهایی تشکیل شده بود و در اینجا نیز تعدادی خازن  و مقاومت قرار داشت که کار نویز گیری را انجام می دادند و از دیودها به این ور مدار ثانویه محسوب بوده و برق که در ورودی به صور ac بود حال با گذر از دیودهای یکسو ساز به dc تبدیل شده و تثبیت نیز شده است که سپس بعد از این مراحل به سمت خروجی هدایت میشد. ولی در شارژ های امروزی از قطعات الکترونیکی جهت کاهش – هدایت و کنترل برق در شارژرها استفاده می شود که ترانس حذف شده و به همین دلیل ( عدم وجود ترانس ) در شارژرهای امروزی یکی از دلایل مهم در کاهش حجم و وزن آداپتورها و شارژر ها شده است.

خرابی هایی که برای شارژر های مک بوک پیش می آید بسیار زیاد و گاه ناشناخته است ولی به تعدادی از مشکلات شارژر مک بوک در اینجا اشاره می کنیم. ۱ – قطع شدن برق و عدم خروجی برق از شارژر ۲ – دارابودن نوسان در برق خروجی ۳ – شارژ نکردن لپ تاپ – ۳ شنیده شدن صدای سوت مانند از داخل شارژر – ۴ – داغ شدن بیش از حد معمول.

این خرابی هایی که در بالا نام برده شد می تواند هرکدان دلایل  زیادی داشته باشد که بهترین راه برای پیدا کردن مشکل بررسی شارژر به صورت دقیق و با ابزارهای سنجش خاص می باشد تا به دلیل مشکل به صورت دقیق پی برده شود. در مزکز تعمیرات سخت افزار مجتمع فنی ملی پایتخت تمامی مدل های شارژ لپ تاپ های مک بود انجام می شود. در صورت خرابی شارژ می توانید دستگاه را به این مرکز تعمیراتی انتقال دهید تا عیب یابی و تعمیر گردد.

تلفن : ۰۲۱۸۸۹۵۸۳۷۵

آدرس » میدان انقلاب – خیابان کارگر شمالی – بعد از خیابان نصرت – کوچه ی عبدی نژاد – پلاک ۱۸ – طبقه سوم.