تعمیرات پلی استیشن

تعمیرات پلی استیشن

تعمیرات تخصصی پلی استیشن

از آشناهای قدیمی دستگاه های بازی پلی استیشن است و خیلی ها با این دستگاه بازی محبوب کمپانی سوتی خاطرات فراوانی دارند و به  یاد روزهایی می افتند که در حانه و کنار خانواده و دوستان خود بازی های مختلفی از جمله کراش – ماشین مسابققه و … را بازی می کردند ، و یا کلوپ های بازی که خیلی از بچه ها در آن جا کنار هم جمع می شدند و مشغول باز با دستگاه های پلی استیشن می شدند. خب آن روزها گذشت ولی پلی استیشن همچنان در کنار ما مانده است هرچند مدل های پلی استیشن هایی که در زمان حال می بینیم با مدل های قبلی فرق دارند و پیشرفته تر شده و از قدرت های گرافیکی و سرعت پردازش بالایی برخوردارند و  توانسته بازی های پر کیفیت امروزی مخصوص به  خود را به  خوبی اجرا کند.

این کنسول بازی همچنان بر محبوبیت خود باقی است در حین این که کنسول های بازی نطیر ایکس باکس و …. وارد بازار شدند که التبه دستگاه های جدید هم دارای محبوبیت وطرف داران خود هستند.از پلی استیشن ۱ گرفته و تا به امروز که شاهد نسل ۴ این دستگاه هستیم و برای همین منظور میخواهیم کمی در مورد پلی استیشن ۴ و همچنین مشکلات و خرابی کنسو پلی استیشن حرف بزنیم. در ادامه با ما همراه باشید….

پلی استیشن به مخفف PS4 خوانده می شود. از آن جایی که دستگاه های بازی تقریبا هر روز آپدیت می شوند و مدل های جدیدتری به بازار امده و باعث می شود که مدل های قبلی تر کمتر مورد استفاده قرار بگیرد و برای همین دستگاهی که بتواند از نظر ساختار و برطرف کردن نیاز کاربران طوری طاحی شده باشد که مدت زیادی در این بازار سرشار و پر سرعت دوام بیاورد برنده ی بازی خواهد بود و برای همین منظور کمپانی سونی طراحی پلی استیشن را به گونه ای انجام داده تا مدت زیادی از نظر سخت فزاری  آپدیت های جدید به روز باقی بماند.البته در دستگاه های بازی دو چیز بسیار مد نظر است که یکی گرافیک می باشد و دیگری پردازش اصلی که یرسرعت و اجرای کلی دستگاه را هدایت کرده  و انجام  می دهد. کمپانی سونی نیز برای این که به قولی دستگاه بازی ps4 خود زودتر قدیمی نشود  سیستمی به نام سوپرشارژ را در این سیستم  پیاده کرده است.

به صورت دقیق‌تر PlayStation 4 از یک پردازنده سفارشی AMD x86-64 با هشت هسته Jaquar به همراه کارت گرافیک AMD Radeon با قابلیت پردازشی ۱٫۸۴ TFLOPS یا ۱٫۸۴ ترافلاپس بهره‌مند شده است که این خود قدرتی فوق العاده  به پلی استیشن بخشیده است و بسیاری از گیمرها از عملکرد این دستگاه رضایت کافی دارند.

در مورد دسته باید گفت که در مدل جدید پلی استیشن دسته ای برای آن طراحی شده است به نام DualShock 4 که همان طور که از نامش پیداست دارای دو سیستم اهرمی شوک هست که البته می توانید با آن کنرتل هایی را روی بازی نیز انجام دهید و افرادی که با مدل های مختلف پلی استشن بازی کرده اند به خوبی کار با این بخش را می دانند.این دسته همچنین امکانات جالبی مانند اسپیکر، صفحه لمسی خازنی، سنسو شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، پورت MicroUSB، پورت هدست استریو و باتری ۱۰۰۰ میلی‌آمپری نیز دارد که DualShock 4 را از دیگر دسته‌های بازی متمایز کرده است. دکمه Share روی این دسته برای به اشتراک‌گذاری تصاویر بازی و استریم کردن آن برای تماشا به کار می‌رود.

در تصویر روبه رو نمونه ای ازگرافیک فوق الهاده ی این کنسول بازی را می بینید.PS4-Killzone

مشکلات و خرابی پلی استیشن ها

خب بازهم خرابی و مشکلات  دستگاه های محبوبب ما ، ولی نگرانی نداره چون مرکز تعمیرات سخت افزار حرفه ی زیادی در تعمیرات تمامی  کنسول های بازی داره و وقتی درستگاه شما دچار هرنوع خرابی شد می توانید  با مراجعه به این مرکز تعمیراتی  نسبت به تعمیرات دستگاه خود اقدام کنید.

اولین مشکلی و شایع ترین خرابی که در بین تمامی کنسول های بازی از جمله ایکس باکس و یا همین مدل های مختلف پلی استیشن ها زیاد دیده می شود خرابی دیسک درایو و نخواندن دیسک توسط درایو CD می باشد. به عبارتی وقتی دیسک cd و یا DVD را در داخل دستگاه می گذارید یا بسیار به سختی خوانده می شود  که خیلی هم طول می کشد و یا اصلا خوانده نمی شود و این عدم خوانده شدن دیسک یعنی خرابی درایو نوری آن و هیچ قسمت دیگری مسئول خوانده نشدن دیسک  نیست ، وقتی  اپتیک درایو دیسک خراب  می شود دیگر نمی تواند اطلاعات در روی دیسک ها را بخواند و به این ترتیب CD خوانده نمی  شود.

مشکل بعدی خرابی اداپتور پلی استیشن است که خرابی آداپتور منجر به خرابی و سوختن خود دستگاه اصلی نیز می شود که این اولین  مورد و دلیل بر خاموش شدن دستگاه است که در مراجعات مشتریان مورد خاموشی دستگاه بسیار دیده می شود که بعد از بررسی ها مشخص میشود که آداپتور باعث سوختن دستگاه شده است و چنان چه بعد از تعمیرات دستگاه و رفع مشکلات آن از همان آداپتور استفاده شود مجددا باعث سوختن دستگاه خواهد شد.

عیب یابی و تعمیرات تخصصی تمامی مدل های پلی استیشن در مرکز تعمیرات سخت افزار ……………………… ۹۲۱۸۸۹۵۸۳۷۵

آدرس » میدان انقلاب – خیابان کارگر شمالی – بعد از چهار راه نصرت – کوچه ی عبدی نژاد – پلاک ۱۸ – طبقه سوم.