تعمیرات گوشی موبایل

تعمیرات گوشی موبایل

تعمیرات گوشی های تلفن همراه

ارتباطات امروزه از مهمترین مسائل می باشد که میتوان به جرات گفت دنیای امروز بدون ارتباطات محکوم به نابودی و سکوت است. اگر ارتباطات وجود نداشته باشد کشورها و نیروهای مختلف نمی توالنند باهم تبادل اطلاعات کنند و در نتیجه مانند گذشته های دور هر کشور و منطقه فقط و فقط دارایی ها  دانش محدود خود  را خواهد داشت و پیشرفتی برای کل بشیریت حاصل نمی شد. این ارتباطات و به اشتراک گذاری های اطلاعات است که به انسان کمک فراوانی  کرده و باعث شده تا همه بتوانند به پیشرفت های بسیار خوبی دست بابند و نتیجه این که کل جوامع بشری رو به جلو رفته است.

وجود ارتباطات که نتیجه ی آن به اشتراک گذاری منابع می باشد باعث شده تا علوم در همه جنبه ها از جمله پزشکی – فناوری های مختلف نظیر پزشکی و … روبه جلو رفته و همه بتوانند وقتی یک موضوع در هر جای زمین مورد بررسی قرار می گیرند و یا به راه حل هایی جدید  در مورد مسئله ای دست میابند اطلاع داشته باشند و این باعث شده تا با به کار گرفتن این راه حل ها مشکلات بسیاری حل شود. باید بدانید که فناوری در زمینه ی الکترونیک و با پابه عرصه گذاشتن رایانه ها ارتباط و شبکه های ارتباطی وارد دوران جدید و پیشرفته تری شدند و از زمانی که کامپیوترها شبکه های جهانی را برعهده گرفتند شبکه هایی بسیار پیشرفته به وجود آمد و باعث شد که کارهای بسیرا بیشتری بتوانیم انجام دهیم و شبکه خود تبدیل به محیطی برای زندگی و کسب و کار شد.

در این حین ابزارهای ارتباط مردمی نیز در کنار دیگر ابزارها در حال پیشرفت بودند و این شد که دستگاهی مانند تلفن ها به وجود بیایند تا مردم بتوانند با استفاده از ان ها با یکدیگر در هر کجای دنیا که هستند تماس برقرار کنند و در ادامه تلفن ها نیز متحول شده و نسل جدید به نام تلفن های همراه به وجود آمدند و ازاین زمان پیشرفت های بزرگی در زمینه گوشی های موبایل حاصل شد. البته گوشی های موبایل در ابتدا بسیار ساده تر بودند و نهایت کارایی آن هاارسال پیام های متنی و برقرار کردن تماس های صوتی بود.ولی همان طور که گفته شد شبکه های ارتباطی در حال پیشرفت و تکامل بودند و رفته رفته ارسال تصاویر سیاه و سفید و بعد ها رنگی و نیز ارسال انواع فایل ها  توسط گوشی های موبایل امکان پذیر شد.

موبایل های امروزی که دیگر یک ابزارکامل و پیشرفته ارتباطی و به معنای  واقعی یک کامپیوتر کامل هستند دارای  ابزارهایی بسیار فراتر از تصور پیشینیان بوده  که می توان به  دوربین های پیشرفته ی دیجیتال با وضوح بالا  و توانایی عکاسی و فیم برداری حرفه ای – دارای حافظه هایی با حجم نگه داری اطلاعات بالا – سرعت اجرای نرم افزار و  دارای سیستم عامل های پیشرفته و همچنین برقراری ارتباط با شبکه ی جهانی و خدمات کامل اینترنتی. به راحتی میتوانن دید که گوشی های موبایلی که امروزه در دست داریم به مانند لپ تاپ خود که روی میز است به اینترنت وصل شده وتمام کارهایی که میتوانید با یک کامپیوتر انجام دهید با این موبایل ها که به گوشی های هوشمند موسوم هستند را انجام دهید.

و اما مشکلات و خرابی  گوشی های موبایل

متاسفانه موبایل ها با تمام پیشرفتگی که دارند دچار خرابی ها و مشکلات فنی بسیاری می شوند که در صورت بروز خرابی باید توسط تعمیرکاران حرفه ای مورد عیب یابی و رفع مشکل قرار گیرد. در ادامه قصد داریم به تعدادی از شایع ترین مشکلات موبایل شاره کنیم و مختصری در مورد آن توضیح دهیم.

۱ – عدم آنتن دهی موبایل ( در جایی که دیگر گوشی ها آنتن دارند گوشی من آنتن ندارد)

این مشکل قطعا از مدار آنتن بوده و دلیل آن خرابی مدار آنتن یم باشد ولی از آن جایی که مدار آنتن در گوشی های موبایل خود یک بخش پیچیده می باشد  باید دقیق عیب یابی گردد تا پی برده شود که مشکل مربوط به کدام بخش مدار آنت بوده و آیا نیاز به تعویض قطعه خواهد بود یا خیر.در برخی موارد باید کل مدار آنتن تعویض شود و غیر قابل تعمیرخواهد بود و در خیلی از موارد نیز می توان با تعمیرات مشکل آن را برطرف کرد.

۲ – شارژ گوشی موبایل تند تند خالی می شود و یا شارژ نمی شود

این خرابی نیر به دلیل حالت دو وجهی باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد. مثال این که گوشی موبایل شارژ نمی شود یک مشکل و این که تند به تند شارژز خالی می کند یک بحث دیگر است. وقتی یک گوشی موبایل شارژ نمی شود  اولین دلیل می تواند خرابی شارژر آن باشد پس  بهتر است اول شارژر مورد تست قرار بگیرد ولی اگر مشکل شارژر نبود مورد بعدی مربوط به خود گوشی موبایل و یا خرابی باطری می باشدف زیرا وقتی باطری موبایل خراب بوده باشد هم تند به تند خالی خواهد شد و هم این که شارژ نمی گیرد.

۳ – بعد از شارژ کردن گوشی خاموش شده است و روشن نمی شود.

این مورد در ابتدا به دلیل سوختن مئدار پاور گوشی می باشد که دلایل بسیار متفاوتی از جمله نوسانات برق که توسط شارژر  به وجود می آید – حرارت بالا و بسیاری دیگر از عوامل هستند که باعث سوختن مداپاور و یا مدارات داخلی موبایل  شده که نتیجه خاموشی دستگاه است.در برخی موارد نیز گوشی بر اثر سقوط و دیدن ضربه خاموش شده و رون نمی شود که حکایت این مورد دوم بسیار متفاوت با بحث اولی است.

مشکلات و خرابی های بسیار زیادی برای موبایل ها به وجود می آید که در اینجا نمی توان در مورد همه آن ها صحبت کرد و خود چندیم مقاله را می طلبد ولی در ادامه به تعدادی دیگر به عنوان گذرا اشاره می کنیم. ( خاموشی دستگاه بر اثر آب خوردگی – خاموشی دستگاه  براثر ضربه دیدن – هنگ کردن تند  به تند و خود به خودی در زمان کار کردن با موبایل – داغ شدن بیدلیل گوشی در زمان کار کردن – روشن نشد برخی سیستم ها مثل وای فایل –  مشکلات نرم افزاری مختلف مانند عدم ورود  به گالری و ….)

تعمیرات تخصصی گوشی های تلفن همراه در این مرکز

تلفن تماس : ۰۲۱۸۸۹۵۹۱۰۷

آدرس » میدان انقلاب خیابان کارگر شمالی – بعد از چهار راه نصرت – کوچه ی عبدی نزاد – پلاک ۱۸ – طبقه سوم.