تعمیرات دوربین دیجیتال

تعمیرات دوربین دیجیتال

تعمیرات دوربین دیجیتال

مقدمه ای بر تصویر برداری

این که لحظات زیبا و خاطره انگیز را بتوانیم برای خود برای همیشه حفظ کنیم از بهترین کارهایی است که می توان انجام داد تا خاطرات تکرار نشدنی حفظ شوند و بتوانیم با دیدن این خاطرات به  یاد گذشته های شیرین بیفتیم. انسان از زمان های قدیم علاقه مندی خود مبنی بر ثبت وقایع  و اتفاقات را نشان داده است که میتوان مدارک این علاقه مندی ها را در تصاویر غارهای چندصد ساله تا چندهزارساله یافت که تمام تفکرات – چیزهایی که می دیده اند و …. را در دیواره ی غارها و سنگ ها حک می کردند. میتوان گفت این تصاویر تارو بیکیفیت در غارها اولین عکس هایی بودند که انسان ها از میحط پیرامون خود دریافت و ثبت می کرند.

خب دوران گذشت  آدمی پابه عرصه ای جدید گذاشت و تمدن و شهرها را شکل دادند و با شهر نشینی شدن انسان ها فناوری و ساخت ابزارآلات توسط انسانها شروع شده و وارد عرصه های جدید شد.بعد از سال ها که دیگر شهرهای پیشرفته و فناوری هایی مانند الکترونیک و مسائل صنعتی به وجود امدند ابزارها نیز وارد دورانی جدیدتر شده در کنار مسائل کاری و تولیدات ما شاهد ابزارهایی مانند دوربین ها و تجهیزات تصویر برداری شدیم که پیشرفتگی های زیادی داشته و رفته رفته نیز کاملتر شدند. در ابتدا و اولین دوربین ها بسیار ساده بودند و تصاویری که می گرفتندسیاه و سفید و کدر بود.همان طور که گفته شد فناوری مدام در حال پیشرفت می باشد و دوربین ها نیزپیشرفت های قابل توجهی کردند و امروزه ما شاهد دوربین های پیشرفته ای هستیم که میتوانند تصاویر واقعا پرکیفیتی را بگیرند. هرچند دیگر همه مردم برای خود مدلی دوربین دارند که میتوانند با استفاده از آن در مسافرت ها و لحظات قشنگ ثبت خاطرهه کنند و به تصویر برداری مشغول باشند ولی از اصلی ترین و حرفه ای ترین استفاده کننده های دوربین ها عکاسان – فیلم برداران و این چنین افراد هستند.

ساختار – مشکلات و خرابی دوربین ها

دوربینها در گذشته حتی در زمانی که پیشرفت خوبی داشته اند و ما شاهد دوربین های عکاسی و فیلم برداری بوده ایم به دو دسته تقسیم می شدند که نوع مخصوص فیلم برداری و نوع مخصوص عکاسی بوده اند.ولی امروزه دیگر این وضعیت نیز تغییرات زیادی کرده اند و دوربین ها تمرکزشان بر کیفیت و قابلیت های تصویربرداری بوده  یک دوربین هم عکاسی میکند یعنی میتوانید با آن عکس بگیریدو  هم میتواند فیلم برداری کند  یعنی بتوانید با آن به فیلم برداری زنده بپردازید.کیفیت فیلم برداری و همچنین عکاسی در این دوربین ها بسیار بالا می باشد.دوربین ها خود از قطعات متحرک بسیاری تشکیل شده اند و برای همین نیز تعمیرات و بازو بست کردن یک دوربین خود کاردشواری بوده و فقط افراد باتجربه می توانند به چنین کارهایی دست بزنندزیرا همان طور که گفته شد باید تجربه کافی در زمینه تعمیرات دوربین داشته باشد. و اما در ادامه به توصیف ساختار دوربین ها خواهیم پرداخت به صورت کلی.

ساختار دورربین ها و خرابی های دوربین های دیجیتال

به صورت کلی یک دوربین چه از نوع عکاسی  و یا فیلم برداری که البته امروز ادغام شده اند داری یک بخش ورودی نور  که شامل دیافراگم – لنز و عدسی ها و بخش های نگه دارنده و یا متحرک مخصوص لنز است که با حرکت کردن این بخش فوکوس لنز تغییر کرده و میتوان میزان وضوح تصویر را تنظیم کرد که از بخش های بسیار مهم و حساس در دوربین های عکاسی و یا فیلم برداری می باشد.

بخش بعدی در دوربین ها بخش الکترونیکی می باشد که این بخش شامل مدارتغذیه که وظیفه ی برق رسانی بخش های داخلی دوربین را عهده دار است – بخش مین برد که عملیات اصلی مانند انجام دستورات در حین تصویر برداری و پردازش تصاویر و  در نهایت ذخیره ی تصاویر است و بخش بعدی نیز محل ذخیره اطلاعات ( تصاویر و فیلم ها ) می باشد که این بخش شامل مموری کارت ( در دروبین  های جدید) – فیلم ها و دیسک های گردان در دوربین های قدیمی تر را شامل می شود.اکثر خرابی هایی که برای دوربین ها پیش می آید مربوط به بخش مین برد و همچنین بخش اپتیکی و لنزاست. مدلی از دوربین ها وجود دارد که سیستم دیافراگم و لنز آن ها به صورت متحرک بوده و به حالت  خودکار تنظیم فوکوس میکند که ایراد این بخش این است که به ضربه بسیار حساس می باشدو وقتی مثال از دست بیفتد در ۸۰ درصد اوقات دچار خرابی میشود و یا در بهترین حالت گیر میکند.

خرابی بعدی که برای دوربین های دیجیتال پیش می آید مربوط یه مشکلات فنی خود دوربین می باشد.مثال در برخی موارد پیش  می آید که فرایند تصویر برداری ( چه نوع عکاسی  یا فیلم برداری) به درستی پیش می رود و مشکلی در آن وجود ندارد ولی بعد از کلی زمان متوجه می شویم که هیچ کدام از تصاویر ذخیره نشده اند و یا اگر هم ذخیره شده باشند توسط کامپیوتر و یا  هیچ دستگاه دیگری قابل اجرا نیست.خب اولین چیزی که به ذهن هر تعمیرکار دوربینی میرسد این است که شاید کاربر تنطیمات را بهم ریخته و یا به درستی پیکربندی نکرده هرچند این هم می تواند دلیل باشد ولی در برخی مواقع کاربر نیز خود به خوبی به تنظیمات آشنا بوده  و خرابی از سوی کاربر نیست.

مشکل بعدی و خیلی شایع که برای دوربیین های دیجیتال وجود دارد مشکل مربوط به صفحه نمایش ایست که البته این مورد خرابی هم توسط کاربر به وجود می آید ،  یعنی بر اثر بی احتیاطی باعص شکستن صفحه نمایش دوربین می شوند و در برخی موارد هم مشکل از سمت کاربر نبوده و خرابی خود به خود پیش  می اید به این طریق که تصاویری که در صفحه نمایش دوربین دیده میشود تار شده و از کیفیت خوبی برخوردار نیست و یا صفحه کلا سفید می باشد و تصویری در آن نمایش داده نمی شود. خب همین صفحه نمایش و مشکل آن خود کلی دلیل و علت می تواند داشته باشد که میتوان از سوختن صفحه نمایش تا خرابی از مدارات داخلی را مد نظر داشت که البته در عیب یابی به خوبی مشخص خواهد شد.

عیب یابی و تعمیرات دوربین های دیجیتال !

مرکز تعمیرات سخت افزار یکی از مراکز قوی در زمینه عیب یابی و تعمیرات تخصصی انواع دوربین های  عادی و حرفه ای ( دیجیتال و معمولی ) می باشد. این مرکز با داشتن تکنسین های حرفه ای در زمینه تعمیرات دستگاه های الکترونیکی و تصویر برداری و همچنین ابزارهای پیشرفته جهت تعمیرات دوربین های دیجیتال در خدمت شما عزیزان می باشد.درصورت خرابی دوربین فیلم برداری و عکاسی خود می توانید با این مرکز تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس : ۰۲۱۸۸۹۵۸۳۷۵

آدرس مراجعه » میدان انقلاب – خیابان کارگر شمالی – بعد از چهار راه نصرت – کوچه ی عبدی نژاد – پلاک ۱۸ – طبقه سوم.