تعمیرات گیرنده دیجیتال

تعمیرات گیرنده دیجیتال

امروزه شبکه های تلویزیون گستردگی زیادی  پیداکرده اند و سیستم آن ها نیز تغییرات زیادی کرده است . یک نمونه از این تغییرات بزرگ که در شبکه های تلویزیونی افتاد در ایران بود . در گذشته اگر بادتان باشد کلا ۲ الی ۳ کانال وجود دات و محدود به همین تعداد کامال ها بود که برنامه های تلویزیونی در این سه کانال  تقسیم شده بودند. رفته رفته نیز برر تعداد کانال ها اضافه شد و بعدها تا شبکه ۵ گسترش پیدا کرد. البته بهتر است بدانید که خود دستگاه تلوزیون ها نیز ساده بودند و گمان نکنیم که کسی تلویزوین های CRT سیاه و سفید را فراموش کرده باشد و خاطرات شیرین با آن را کسی فراموش نکرده است. رفته رفته بر تعدا کانال های شبکه های تلویزیونی افزوده شد و به حدی رسید که دیگر یستم آنالوگ قدیمی نمی توانست جواب گوشی نیاز ها باشد و در آن هنگام تلویزیون ها نیزپیشرفته تر شده بودند.از دیگر بدی های شبکه های آنالوگ قدیمی این بود که از شرایط جوی تاثیر می گرفتند و مثال وقتی آسمان رعد و برقی بود کانال ها و دریافت برنامه های تلویزیونی با مشکل و خرابی مواجه میشد.

ورود شبکه های دیجیتالی تلویزیون و گیرنده های دیجیتال

همان طور که گفته شد رفته رفته بر این که نیازمند شبکه های کاملتر  و بدون تداخل بیشتر احساس میشد و به همین دلیل مسئولین شبکه های تلویزیونی به فکر راه اندازی شبکه ی جدید افتادند که هم محدودیت  گستردگی را نداشته  اشد و هم بتوان برنامه های تلویزیونی را با کیفتی بالاتر پخش کرد. به همین دلیل نسل جدید شبکه های تلویزیونی وارد شد به نام شبکه دیجیتال که هم توانایی اجرای زیاد شبکه ها و به عبارتی گسترده  تر و بیشتر کردن شبکه ها را دارد و هم این که دیگر مانند آنالوگ از مسائل جوی و …. تاثیر آنچنانی نگرفته و در همه حال کیفیت خود را حفظ میکند و هم این که از نظر صدا و تصویر از کیفیت بالایی برخوردار است.

وقتی که شبکه های تلوزیونی تغییرات را شروع کردند و به سمت دیجتالی پیش رفتند تلویزیون ها این حالت را پشتیبانی نمی کردند و قابلیت دریافت سیگنال های دیجیتال را نداشتند و به همین دلیل نیاز به یک دستگاه واسط دیده میشد و به همین دلیل شرکت های تولید کنند دستگاه های الکترونیکی شروع به طراحی و تولید گیرنده دیجیتال کردند که یک واسط بین تلویزیون و شبکه ی دیجتالی تلویزیون بوده و این دستگاه کارش این است که این سیگنال های تلویزنی دیجیتال که تلوزیون توانایی دریافت آن ها را ندارد را گرفته و سپس به تلوزیون و  بعد از پردازش برنامه ها را به صورت صوت و تصویر به تلویزیون ارسال میکنند و به این طریق تلویزیون به راحتی می تواند برنامه های شبکه دیجیتال را نیز به  راحتی پخش کند.

مشکلات و خرابی  های گیرنده ی دیجیتال

گیرنده ی دیجیتال از پر کاربردترین و پر استفاده ترین دستگاه ها می باشد و میتوان  گفت کع از دستگاه هایی می باشد که تمام مدت روشن بوده و استفاده  می شود.برای همین بیشترین درصد  خرابی را داردکه در ادامه به تعدادی از اصلی ترین خرابی های گیرنده دیجیتال اشاره میکنیم.

۱ – روشن نشدن دستگاه

معمولا  وقتی یک دستگاه الکترونیکی روشن نمی شود همیشه باید در ابندا به بردپاور آن و یا به مدار پاور آن شک کرد زیرا وقتی مدار پاور خراب می شود دیگر برق مورد نیاز بخش های اصلی و مین برد  را نمی توان تامین کند که نتیجه دستگاه خاموش می شود. البته لاززم به ذکر است که خرابی برد پاور فقط باعث خرابی خودش نمی شود بلکه در موارد زیادی به مین برد و برد اصلی نیز آسیب زده و بعد از تعمیرات برد پاور باز دسستگاه روشن نمی شود که در بررسی ها متوجه می شویم که مین برد نیز سوخته است.

۲ – در حین پخش برنامه هنگ میکند

زمانی است که گیرنده در حال کار و پخش برنامه است و بعد از حدود یک ساعت به یک باره هنگ میکند و این زمان رفته رفته کم تر شده و بعدها شاهد این هستیم که هرنیم ساعت یک بار این اتفاق می افتد. این مشکل دلایل زیادی می تواند داشته باشد که یکی از انها خرابی پردازنده ی اصلی بوده که باید عیب یابی شده  مشکل رفع گردد . در برخی از موارد نیاز است که پردازنده و یا همان چیپ اصلی تعویض گردد.

۳ – کانال ها خود به  خود قطع شده و در کانال یابی نیز کانالی پیدا نمی شود.

اولین دلیل اسن مشکل می تواند خرابی فریم ویر و یا همان نرم افزار داخلی و اجرایی گیرنده باشد که باید این نرم افزار یا آپدیت و یا تعویض شود.مورد دوم و دلیل این  مشکل که بیشتر شایع است خرابی مدار آنتن می باشد که بعد از مدتی کار کردن مدار انتن دچار خرابی شده و نتیجه این که نمی تواند سیگنال ها را دریافت کند و در نتیجه دستگاه موفق به پیدا کردن کانال ها نیست.

عیب یابی و تعمیرات تمامی برندها و مدل های گیرنده یجیتال در این مرکز انجام می شود. در صورت خرابی گیرنده ی دیجیتال می توانید دستگاه را به این مرکز تعمیراتی انتقال دهید تا در کمترین زمان وهزینه عیب یابی و تعمیر شود. …………………. ۰۲۱۸۸۹۵۸۳۷۵

آدرس » میدان انقلاب – خیابان کارگر شمالی – بعد  از چهار راه نصرت – کوچه ی عبدی نژاد – پلاک ۱۸ – طبقه سوم.