تعمیرات دستگاه فتوکپی

عیب یابی و تعمیرات فتوکپی

همان طور که میدانید استفاده از ماشین های اداری امروزه از مورد نیازترین مسائل در ادارات و هرمکان ودفتری می باشد مانند دانشگاه ها و …..

موضوعی که در این میان مطرح است موضوع خرابی و مشکلات فنی است  که باری ماشین های اداری پیش می آید و همچنین دستگاه های فتوکپی که خرابی های مخصوص به خود را دارند.یک دستگاه فتوکپی وسیله ای بسیار پیچیده است مه میتوان آن را ماشین الکترونیکی – مکانیکی هم نامید زیرا هم دارای بخش های مکانیکی و متحرک می باشد و هم دارای بخش هایی به نام برد پاور و main board که مین برد همان برد اصلی بوده که تراشه های اصلی و همچنین برانامه ریز در آن قرار گرفته است. همان طور که گفته شده در بخش های دیگر این وب سایت هر دستگاهی که الکترونیکی است و به عبارتی با برق کار میکند دارای یک بخش به نام برد پاور است که اگر این برد پاور دچار خرابی و مشکل شود باعث از کار افتادن دستگاه خواهد شد و بسیاری از این خاموشی هایی که برای خیلی از دستگاه ها پیش می آید از جمله دستگاه فتوکپی به دلیل خرابی برد پاور بوده و بارها اتفاق افتاده که فقط و فقط با تعمیر برد پاور دستگاه مجددا شروع به کار کرده که این به این معنی است که بخش های دیگر دستگاه مشکای نداشته است و فقط بخش برق رسانی ( برد  پاور) دارای مشکل بوده است.

مشکل دیگری که بسیاری از دستگاه ها فتوکپی به آن برمی خورند خرابی بخش کاغذ کش است که با خرابی این بخش دیگر دستگاه در هنگام کار کاغذ را به داخل نمی کشد تا بتواند عملیات چاپ را انجام دهد و خرابی مربوط به کاغذ کش ها چندین دلیل را می تواند شامل باشد که از این دلایل خرابی سنسورهای بخش کاغذ کش – خرابی چرخ دهنده ها و قطعات مکانیکی و یا بهم ریختگی آن ها – خرابی موتور مربوط به بخش و …. که باید در یک عیب یابی به صورت دقیق مشخص شود.یکی از شیوه های عیب یابی که برای دستگاه هایی نظیر فتوکپی به کار گرفته می شود این است که باید دستگاه را قبل از دستکاری به کار انداخت و از آن تست گرفت تا تمام عملیات و عملکرد ان را به دقت مشاهده کرد و در این مورد دستگاه ها این بهترین راه برای تشخیص دقیق عیب است زیرا وقتی یک تکنسین حرفه ای عملکرد دستگاه را مشاهده می کند می تواند به دقت عملکرد تمام بخش ها را زیر نظر گرفته تا به این صورت مشکل اصلی و به عبارتی به علل اصلی میکشل پی برده و خب در امر تعمیرات عیب یابی از مهمترین بخش ها است زیرا بعد از این که مشکل دستگاه کشف شد برطرف کردن آن پروسه ای راحت تر را دارد. در ادامه به برخی از مشکلات مهم دستگاه های فتوکپی می پردازیم .

  1. نکشیدن کاغذ به داخل جهت چاپ
  2. گیر کردن کاغذ هنگام بیرون آمدن بعد از چاپ
  3. چاپ اشتباهی – سیاه و ایجاد خطوط و سایه در صفحه بعد ازچاپ
  4. مچاله و پاره کردن کاغذ
  5. ایجاد لکه ها بر روی کاغذ در زمان چاپ
  6. دادن ارور های مختلف

این مشکلاتی که نام برده شد از اصلی ترین ایراداتی است که دستگاه های فتوکپی با هر برند و مدلی به ان ها دچار می شوند. به عنوان مثال اکثر ایراداتی نظیر نکشیدن کاغذ به داخل و یا برعکس چروک کردن و مچاله کردن کاغذ در زمان بیرون فرستادن کاغذ میتواند از خرابی موتورها و به هم ریختن ریگلاژ چرخ دنده های بخش کاغذ کش  باشد که نیازمند یک تنظیم بسیار دقیق است.

همچنین مشکلاتی مانند ایجاد خطوط اضافی روی صفحه بعد از چاپ و یا تاریک و یا سفید کردن صفحه و چاپ های غیر نرمال نیز از دسته مشکلاتی هستند که به بخش سنسورها و سیستم چاپ که خود دارای بخش های مختلف است مربوط می باشد مانند پمپ جوهر و یا سیستم لیزر در فتوکپی های لیزری. بنابراین با این چشم انداز می توان تشخیص داد که نمی توان بدون تخصص لازم و ابزارهای کافی دستگاه ررا عیب یابی نمود. در این میام مرکز تعمیرات سخت افزار با داشتن تکنسین های حرفه ای در زمینه تعمیرات تخصصی ماشین های اداری و همچنین داشتن ابزارهای پیشرفته تعمیرات انواع مدل ها و برند های دستگاه فتوکپی را انجام می دهد.

تلفن  تماس : ۰۲۱۸۸۹۵۸۳۷۵

آدرس » میدان انقلاب – خیابان کارگر شمالی – بعد از چهار راه نصرت – کوچه ی عبدی نژاد – پلاک ۱۸ – طبقه سوم.

38 دیدگاه در “تعمیرات دستگاه فتوکپی

  1. بازتاب: cialis tadalafil 50mg
  2. بازتاب: lexapro and caffeine
  3. بازتاب: flagyl ampolla
  4. بازتاب: fluoxetine and coffee
  5. بازتاب: gabapentin nasogastric
  6. بازتاب: keflex dogs side effects
  7. بازتاب: duloxetine substitute
  8. بازتاب: septra vs bactrim
  9. بازتاب: diltiazem dosage
  10. بازتاب: citalopram dose range
  11. بازتاب: zoloft vs effexor
  12. بازتاب: ddavp ich
  13. بازتاب: diclofenac sodium gel
  14. بازتاب: contrave joint pain
  15. بازتاب: herbal substitute flomax
  16. بازتاب: aripiprazole indications
  17. بازتاب: celebrex dose
  18. بازتاب: r-baclofen
  19. بازتاب: buspar reviews
  20. بازتاب: celebrex vs celecoxib

دیدگاه بسته شده اند.