تعمیرات DVD و بلوری پلیر

تعمیرات DVD و بلوری پلیر

تماشای فیلم های سینمایی و برنامه های مورد علاقه ی خود یکی از جذابترین سرگرمی هایی بوده است که با پیدایش این همه سرگرمی مانند بازی های کامپیوتری و بازی های تحت موبایل که جذابیست بالایی دارند هنوز محبوبیت خود را ازدست نداده و جایگاه ویژه ی خود را دارد. در گذشته کسانی که علاقه مند به تماشای فیلم بودند نهایت  امکاناتی که در اختیار داشتند فیلم هایی بود که تلویزیون پخش میکرد و صدا و سیما هم بعد از مدتی در ان زمان سیستمی به نام فیلم ها درخواستی را گذاشته بود تا هرکسی که فیلم خواصی را مد نر دارد با تتماس با واحد مربوطه درخواست پخش ان فیلم را دهد تا فیلم در ساعات مشخص پخش  شود. ولی خب این ها گزینه های محدودی بودند زیرا خیلیاز فیلم ها را یا تلوزیون  نداشت و یا اصلا در حیطه  و برنامه ریزی تلویزیون نبود و البته الان هم همین طور است زیرا تلوزیون نمی توان تمام فیلم ها را پخش  کند و مهمتر از همه خب هرچند که امروزه شاهد شبکه های تلوزیونی دیجیتالی مبتنی بر گیرنده دیجیتال هستیم و کیفیت بسیار خوبی را هم دارد  ولی بازهم کیفیت یک دستگاه حرفه ای مخصو این کار را نخواهد داشت.

دستگاه های DVD پلیر

بعد از مدت زمانی که از به بازار آمدن دستگاه ویدو گذشته بود ما شاهد ورود دستگاهی پیشرفته تر به نام cd پلیرها شدیم که هم کیفیت بسیار زیادی نسبت به ویدو داشت و هم فیلم ها در دیسک های cd ماندگاری زیادی دارد. ولی با بالاتر رفتن کیفیت فیلم ها و فایل های صوتی و تصویری نیاز به حافظه ها و ابزارهایی بیشتر اجساس شد  ولی همزمان نیز cd تکنولوژی خوبی بود و برای همین اینبار دیسک  هایی که دقیقا از همان سیستمcd استفاده می کرند ولی قابلیت ذخیره ی زیادی داشت و تا ۴ گیگ را می توانستند ذخیره کنند وارد بازار شدند که نام آن ها dvd بود و امرزوه هم بسیار استفاده می شود.

همان طور که گفته شد همچنان کیفیت فایل های صوتی و تصویری بالاتر می رود و هر روز تکنولوژی های جدیدی در رابطه با این موضوع وارد میشود که دستگاه های پلیرنیز باید بتوانند این کیفیت ها را پشتیبانی کنند. همچنین دیگر مانند گذشته نیست که همه به دیدن فیلم های ساده بسنده کنند و همه دوست دار دیدن فیلم با کیفیت بالایی هستند.برای همین نیز تکنولوژی هایی که به وجود آمدند در رابطه با سینما کیفیت فیلم ها باعث شد که ما در خانه های خود به معنای واقعی سینما را داشته باشیم و حتی بسیار بیشتر از سینما و با قابلیت های بسیار بالا.

امروزه ما شاهد دستگاه هایی به نام سینمای خانگی و پلیرهای بلوری هستیم که قابلیت نمایش فیلم های سه بعدی را در اختیارگذاشته اند و همزمان با این نوع سنمای خانگی تلویزیون های ۳D نیز وارد بازار شدند و ترکیب این دو یک سیستم قدرتمند را به وجود آورد که امروزه به کلی به آن ها سینمای خانگی گفته می شود. مثل همه دستگاه ها سینمای خانگی نیز دچار اشکالاتی میشوند که در برخی موارد قابل تعمیر بوده و در برخی موارد باید بخش خراب و معوب تعویض شود. ازجمله خرابی هایی که برای سینمای خانگی و پلیرها به وجود می آید و شایع ترین ان ها این است که دیسک DVD و بلوری را نمی خواد و به عبارتی وقتی  دیسک را در  داخل دستگاه قرار می دهیم خوانده  نشده و معمولا ارور عدم وجود دیسک را می دهد که انی خود نشانه اول خرابی بخش اپتیک است. در واقع این اپتیک است که دیسک ها را میخواند و وقتی اپتیک دچار مشکل شود دیگر نخواهد توانست دیسک را بخواند و باید تعویض شود. البته در مواردی میتوان اپتیک را تعمیر کرد ولی خب این کار خیلی دوام نمی آورد  بهتر است تعویض شود زیرا وقتی اپتیک نو جایگزین گردد مئدت عمر طولانی تری دارد نسبت به اپتیکی گه تعمیر می شود و به همین دلیل در مزکز تعمیرات نیز از قطعات اصلی و آکبند استفاده  می شود.

ازدیگر مشکلات دستگاه های پلیرو DVD گیر کردن درب کشویی است که دیسک در ان جا قرار میگیرد و این خرابی نیز شاید به نظر ساده برسد ولی موارد بسیار بیشتری را حتی نسبت خرابی اپتیک دارد و میتوان دلیلش سوختن وتور عمودی و افقی – خرابی بخش مکانیکی و چرخ دهنده ها – خشک شدن چرخ دنده ها و …. باشد که در عیب یابی به خوبی مشخص خواهد شد. لازم به ذکر است که تعمیرات تمامی برنده ای DVD  پلبیر و بلوری پلیر در  این مرکز تعمیراتی انجام می شودو همچنین بعد از تعمیرات به صورت کامل بررسی می شود تا وقتی به دست مشتری برسد ایرادی نداشته باشد.

تلفن تماس : ۰۲۱۸۸۹۵۸۳۷۵

آدرس » میدان انقلاب – خیابان کارگر شمالی – بعد از چهار راه نصرت – کوچه ی عبدی نژاد – پلاک ۱۸ – طبقه سوم.