تعمیرات کارت گرافیک

تعمیرات کارت گرافیک

از زمانی که کامپیوترها وارد زندگی انسان ها شدند همه چیز به بهترین و شگفت انگیزترین حالت ممکن تغییر کرد. ما امروزه شاهد تغییرات – پیشرفت ها و کارهای بزرگی در حوزه یهای مختلف هستیم. در اوایل کامپیوترها بسیار ساده وبده و از توانایی های بسیار پایینی برخوردار بودند ولی این وضعیت رفته رفته تغییر کرده و ما امروزه شاهد پیشرفته ترین کامپیوترها هستیم. یکی از مهمترین مسائلی که در کامپیوتر وجود دارد و امروزه از مطرح ترین مسائل می باشد داشتن کیفیت تصویری واضح و با گرافیکو رزولوشن بالا در کامپیوترها و همچنین نمایش گرهای ان ها یعنی مانیتورها می باشد. در مطالب دیگر این وب سایت در مورد مانیتورها و انواع ان ها صحبت شد و شما با مدل های مختلف مانیتورها با کاربری های متفاوت را برای شما مشخص کردیم و در این مبحث از تعمیرات ملی پایتخت میخواهیم در مورد مشکلات  و خرابی های کارت های گرافیک در کامپیوتر ها صحبت کنیم.

کارت گرافیک خرابی و مشکلات آن ها

گرافیک یکی از مولفه های اصلی کامپیوتر و نمایشگرهای امروزی است. خصوصا از زمانی که بازی های رایانه ای ابداع شدند نیاز به گرافیک و تصاویر با کیفیت و سرعت بالای اجرایی بیش از پیش احساس شد و برایی همین شرکت های تولید تراشه های رایانه ای شروع به طراحیو تولید تراشه  های پردازش گرافیکی کرند که بتواند مستقل ااز cpu  پردازش گرافیکی را انجام دهند تا به این طریق بازی پردازشیی از cpu  برداشته شده که خود جهشی بزرگ در رابطه با بالا بردن سرعت کامپیوترها بود و از ان زمان تا کنون ما شاهد پیشرفته ترین کارتهای گرافیکی هستیم که وظیفه ی پردازش اطلاعات گرافیکی و تصویری را عهده دار است. در ادامه میخواهیم در مورد مشکلات و خرابی و همچنین ساختار کارت گرافیک صحبت کنیم.

کارت گرافیک را اگر بخواهیم تشریح کنیم باید اینطور گفت که یک برد الکترونیکی می باشد که دارای یک پردازنده ی واحد و جدا از پردازنده ی اصلی کامپیوتر می باشد تا بتواند سیگنال های تصویری را پردازش کرده و در خروجی کیفیت بالایی را ارائه کند و همچنین گرافیک ها و رزولوشن های بالاییی را به نمایش درآورد و در خروجی به مانیتور ارسال کند. کارت گرافیک وظیفه ی مهمی را عهده دار است و بسیاری از بازی های رایانه ای حرفه ای بر اساس کارتهای گرافیک پیشرفته و سریع با حجم حافظه ی بالا طراحی و ساخته شده اند. اصلی تریم خرابی که برای یک کارت گرافیک پیش می آید خرابی بخش بافر و یا بخش مدار تغذیه است. کارتهای گرافیک نیز هرچند برق خود را از مادربرد و پاور مجرا دریافت می کنند  ولی خود نیز دارای یک کدار هدایت برق و یا همان مار تغذیه می باشد که برق موردنیاز پردازنده و دیگر قطعات را به ان ها می رساند.

وقتی این مدار تغذیه دچار مشکل شود این اولین موردی می شود که باعث از کار افتادن کارت گرافیک خواهد شد، وقتی یک کارت گرافیک ایراداتی در تصویر ارائه دارد معمولا همه به سراغ چیپ اصلی – IC های پاور و … میروند غافل از این که خرابی در ابتدا می توان به دلیل عدم سلامت بخش برد تغذیه شود. حتی خرابی یک خازن در برد تغذیه میتواند باعث اختلالات زیادی شود که در عیب یابی بهتر است مدنظر گرفته شود. مشکل بعدی کارتهای گرافیک که ازز شایع ترین مشکلات و خرابی در این قطعه از کامپیوتر می باشد وجود خطوط عمودی و یا  افقی در تصویر می باشد. این مشکل دو دلیل اصلی دارد که یکی خرابی و وجود مشکل در آی سی های بافر می باشد که وظیفه ی این آی سی ها کارکردی مانند رم کامپیوتر می باشد منتها برای چیپ اصلی و یا همران پردازنده گرافیک این کار را می کنند. وقتی که این آی  سی ها و یا فقط یکی از آن ها دچار ایراد شود باعث برو اختلالات متفاوتی در خروجی تتصویر و کار کرد کارت گرافیک خواهد شد.

دلیل دیگر این نوع مشکل میتواند به دلیل وجود مشکل در چیپ پردازنده باشند که باید این مورد کامل مورد عیب یابی و بازبینی قرار بگیرد تا به این صورت بتوان اصل ایراد را تشخیص داد.در برخی موارد شاید نیاز باشد که چیپ تعویض شود و در برخی موارد میت وان با ترمیم مجدد اتصالات چیپ مشکل را حل کرد

تعمیرات تخصصی تمامی مدل ها و برندهای کارت گرافیک در این مرکز انجام می شود. ………………..   ۰۲۱۸۸۹۵۸۳۷۵

آدرس » میدان انقلاب – خیابان کارگرشمالی – بعد از چهار راه نصرت – کوچه ی عبدی نژاد – پلاک ۱۸ – طبقه سوم.