تعمیرات مانیتور صنعتی

تعمیرات مانیتور صنعتی

عیب یابی و تعمیرات تخصصی مانیتورهای صنعتی

امروزه تولیدات و مشاغل مربوط به صنعت در زمینه های مختلف نیازمند ماشین آلات پیشرفته ای است که کار تولیدات و عرضه محصولات را سرعت بخشیده و این  سرعت نیز کیفیت بالایی هم دارد زیرا تا حد امکان یک ماشین اشتباه نمی کند و اگر هم مثال یک  رایانه دچار اشتباه شود این خطا مجددا به خود انسان و به دستوراتی برمی گردد که به ماشین می دهد.بنابراین تولیدات با استفاده از سیستم های رباتیک یک امرمهم در زمان حال می باشد و ربات ها به همه جنبه ها وارد شده اند که از شرکت های تولید مواد غذایی گرفته تا تولید لوازم خودرو و یا دستگاه های الکترونیکی. البته با توجه به فناوری های امروزی نیز وجود ماشین آلات در راه تولیدات یک امر ضروری نیز هست زیرا نمی توان پاسخ گوی جمعیت  درخواست ها بود اگر کار به صورت سنتی و با نیروی انسانی پیش می رفت و مهم تر از همه این که انسان دارای خطاهای کاری بسیاری است که این تعداد در تولیدات انبوح بیشتر هم شده و حتی می توانست عملا یک شرکت را به شکست بکشاند و برای همین صاحبان کارخانجات و شرکتها هر روز به فکر تهیه و تولید و یا به روز رسانی ماشین آلات خود هستند.

کنترل ماشین آلات و بازوهای رباتیک – مانیتورهای صنعتی

درست است که همه چیز و تا ۹۰ درصد تولیدات توسط ماشین آلات صورت می گیرد ولی همچنان در مرکز فرماندهی این ماشین ها انسان قرار گرفته است زیرا هنوز ماشین ها به تکاملی دست پیدا نکرده اند تا بتوانند خود مختار عمل کنند و هنوز نیازمند دریافت دستوارات و طرح ها از سمت انسان هستند. کنترل ربات ها با ابزارهای مختلفی صورت می گیرد که نمایشگرهای کنترلی   یا به عبارتی مانیتورهای صنعتی یکی از این ابزارهای کنترل فرایند به صورت های دیدن و یا تغییرات پارامترهای کارکرد دستگاه است. مانیتورهای صنعتی از چند وقت بعد از ساخته شدن دستگاه های تولیدات صنعتی وارد بازار تجهیزات صنعتی شدند تا فرایندکار را تصریع ببخشند و همچنین دقت کافی در انجام کار را به وجود بیاورند که این خود یک حرکت خوب در زمینه  تجهیزات صنعتی و تولیدی بود.برای همین  نیز شرکت هاسریعا شروع به خریداری و نصب این نوع مانیتورها کردند و البته امروزه  دستگاه هایی که برای خط تولید شرکت ها ارائه می شود دیگر خود همراه یک مانیتور می باشد که همان مانیتور صنعتی است که می توانید در حین کار دستورات لازم به دستگاه را بدهید.

مدل های مختلف مانیتورهای صنعتی و خرابی و مشکلات

مانیتورهای صنعتی در کل به دو دسته تقسیم می شوند.۱- نوع عادی و نمایشی ( که فقط عملکرد دستگاه و بخش های مختلف دستگاه ها را نمایش  می دهد که به نوعی می توان آن را مانیتور نظارتی نامید.۲- مانیتور صنعتی کنترلی( با استفاده از نوع کنترلی می توانید علاوه بر نظارت در صورت نیاز پارامترهایی را به دستگا هاصلی بدهید و به این طریق کنترل های لازم داشته باشید. لازم به ذکر است که مانیتورهای کنترلی معمولا خود دو  مدل عادی که دارای کلیدهای معمولی می باشد همانند کلید گوشی های غیر لمسی و مدل تاچ که دارای صفحه لمسی جهت ارسال دستورات و کار با آن را شامل می شود.)

از آن جایی که ساختالر این مانیتورها با تمامی مانیتورهایی که تا به حال در مکان هایی نظیر ادارات – شرکت های خصوی و عمومی کوچک و …. دیده اید تفاوت دارد به همین دلیل برخی از خرابی های ان ها نیز با مشکلات دیگر مانیتروها متفاوت است. لازم به ذکر است که برخی از مانیتورهای صنعتی کوچک و با ابعادی در حدو۷ – ۱۰ و یا ۱۵ اینچ می باشند در حالی که مدلی از آن ها که فقط جهت نمایش استفاده می شود دارای ابعادی بزرگتر هستند که در اینچ های ۲۲ – ۳۲ – و ۴۲  حتی بزرگتر ساخته می شوند. یکی از شایع ترین خرابی هایی که بیشتر هم در نوع تاچ اتفاق می افتد عدم ارسال دستورات به دستگاه می باشد به این طریق که قبلا به راحتی میتوانستیم تنظیماتی را با آن انجام دهیم ولی در حال حاضردیگر مانند قبل دستورات را صادر نمی کند. خب این خرابی ها در مانیتورها صنعتی چندین دلیل مختلف دارد که باید توسط تکنسین های حرفه ای مورد عیب یابی و تعمیر قرار بگیرد زیرا همین  یک مورد هم  می توانید دلیل سخت افزاری داشته باشد و هم نرم افزاری و باید مشخص شود.

مشکل دیگر برای مانیتورهای صنعتی خرابی تاچ این نوع مانیتورها می باشد که در مانیتورهای کنترلی صفحه لمسی این نوع ایراد بیشتر شایع است.در مواردی می توان تاچ را تعمیر کرد که البته نه خود تاچ بلکه قطعات داخلی مربوط به تاچ ولی این فقط تا ۵ درصد امکان دارد زیرا تا ۹۵ درصد باید تاچ مانیتور تعویض شود و به دلیل پک بودن باید به صورت کامل با خود صفحه نمایش تعویض شود. لازم به ذکر است که مشکلات و خرابی های زیادی برای مانیتورهای صنعتی پیش می آید که برخی از این خرابی ها شناخته شده هستد و برخی دیگر ناشناخته و در هر صورت باید در زمان عیب یابی توسط تکنسین های تعمیرکار بتوان به مشکلات دقیق مانیتورهای صنعتی پی برد.

عیب یابی و تعیمرات تخصصی مانیتورهای صنعتی در مرکز تعمیرات سخت افزار انجام می شود. در صورت خرابی مانیتور می توانید با این مرمز تماس گرفته و مانیتور صنعتی را در هر مدل و برندی که باشد  جهت عیب یابی به این مرکز منتقل نمایید تا توسط تکنسین های ما مورد عیب یابی قرار بگیرد.

تلفن تماس:۰۲۱۸۸۹۵۸۳۷۵

آدرس » میدان انقلاب – خیابان کارگرشمالی – بعد از چهار راه نصرت – کوچه ی عبدی نژاد – پلاک ۱۸ طبقه سوم.