تعمیرات مانیتور پزشکی

تعمیرات مانیتور پزشکی

تعمیرات تخصصی مانیتور پزشکی

پزشکی خدمت بسیار بزرگی به بشریت کرده است و دانش مربوط به مسائل پزشکی مردم را از بیساری از بیماری ها و دردسرهای حتمی رهایی بخشیده است. از زمان های قدیم انسان همواره به فکر این بود که به نوعی به مشکلات جسمی خود غلبه کرده و این مشکلات را از بین ببرد و این مشکلات جسمی همان بیماری ها هستند. بیماری های مختلفی هم وجود دارند که خیلی از ان ها  به مدد دانش پزشکی از بین رفته و بسیاری دیگر هنوز باقی مانده و پزشکی در حال مبارزه با این بیماری ها می باشد.

لازم به ذکر است که با ظهور فناوری های مختلف و خصوصا در زمینه الکترونیک ما شاهد به وجود امدن دستگاه های پیشرفته ای هستیم که به وسیله ی الکترونیک ابزارهای مختلفی برای جنبه های مختلف زندگی بشر ساخته شد که یکی  از بخش های مهم که دانش الکترونیک نیز به کمک آن رفت همین پزشکی بوده است. الکترونیک و دستگاه های مربوط به آن باعث شده تا علم پزشکی بسیارقوی تر ازگذشته بتواند آزمایشات بیشتری انجام داده و بر بسیاری دیگر از بیماری ها غلبه کرده و آن ها را از بین ببرد. به عنوان مثال در گذشته و قبل از ساخته شدن دستگاه هایی مانند MRI امکان تشخیص غده ها و تومور ها به سختی امکان داشت و حتی در برخی موارد قابل تشخیص نبود.ولی بعد از ظهور MRI دانش پزشکی توانست اسکن های دقیقی از داخل بدن انسان بگیرد و بتواند به این  ترتیب به برسی بپردازند که این نوع دستگاه های عکس برداری برای پزشکان بسیار مهم هستند.

مانیتورهای پزشکی

کاربرد دستگاه های عکس برداری از بدن انسان یک بخش و تجهیزات نمایش این  تصاویر با کیفیت مورد نیازو  مناسب یک بخش دیگر است. وظیفه ی نمایشگرهای این نوع تصاویر این است که بتوانند به صورت روشن و با وضوح بالایی تصاویر را به خوبی نمایش دهند تا پزشک بتواند با دیدن تصاویر و با تکیه برتخصص خود بتواند نوع بیماری و یا مشکل را تشخیص دهد. وضوح تصویر درد مانیتورهای پزشکی بسیار حتئز اهمیت بوده و مهم است  زیرا وجود مشکل در تصویر مانیتور پزشکی می تواند باعث بروخطراتی در خروجی نهایی و تشخیص پزشک شود که اصلا خوب نیست. اصلی ترین تفاوت مانیتورهای پزشکی با دیگر مانیتورها نیز در همین سیستم تصویر و پنل آن است ، پنل مانیتورهای پزشکی رزولوشن زیادی دارند و این باعث شده تا رزولوشن بالایی داشته باشد و خب هرچقدر رزولوشن و شفافیت در مانیتورهای پزشکی بالاتر باشد نتیجه تصویر خروجی نیز خوب بوده و به  این ترتیب پزشک خواهد توانست به درستی تشخیصات لازم را بدهد.

مشکلات و خرابی مانیتور پزشکی

در مرحله ی اول میتوان گفت نوع خرابی که برای مانیتورهای پزشکی پیش می آید با مانیتورهای دیگر یکی بوده .مثال وقتی مانیتور پزشکی دچار مشکل خاموشی می شود اولین دلیل بر خرابی برد پاور آن است که باید عیب یابی و تعمیر گردد زیرا  معمولا در دستگاه های الکترونیکی برد پاور بسیار مهم بوده و خرابی برد پاور باعث خرابی و سوختن دیگر بخش ها مانند برد مین می شود برای همین وقتی یک دستگاه الکترونیکی خاموش می شود باید در ابتدا برد پاور و یا همان مدار تغذیه ی آن عیب یابی و رفع مشکل گردد.

مشکل دیگر در مانیتورهای پزشکی مربوط به کارنکردن منوها می باشد ، مانیتورهای پزشکی تفاوت دیگری که با مانیتورهای معمولی دارد این است که منوهای مخصوص به  خود را دارد که درجهت استفاده و کار بر روی تصاویر در مانیتور برنامه ریزی شده اند و به همین دلیل در برخی مواقع این منوها از کار افتاده و با زدن کلید دستور مورد نظر اجرا نمی شود ، خب شاید در محله ی اول به این فکر کنید که کلید از کار افتاده است و کار نمی کند بله درست است کلیدها نیز دچار خرابی می شوند ولی این فقط ۵۰ درصد قضیه است و در خیلی از موارد پس از عیب یابی مشخص می شود  که مشکل از کلید نیست و کلید به خوبی کار میکند پس ایراد کجاست  ؟

مانیتورها نیز دارای برنامه ریزی به نام فایل رام یا  همان فایل فلش هستند ، این فایل که به نوعی حکم سیستم عامل را باری مانیتور دارد دارای دستورالعمل هایی  است که مانیتور بااستفاده از این دستورات اجرا می شود و می تواند کار دریافت سیگنال های تصویری و نمایش آن را انجام دهد و همین منوها نیز در فایل رام قرار گرفته اند.در برخی مواقع به دلایل مختلفی این فایل فلش دچار خرابی می شود که نتیجه این که یا مانیتور ورودی تصویر نمی گیرد و یا همچنی اتفاقاتی که مثلا دستورات و فایل های تنظیمات اجرا نمی شود که نتیجه ی خرابی همین فایل رام است ، یکی از راه های برطرف سازی مشکل این است که فایل رام را باید عوض کرد که این فایل در درون یک ICبرنامه ریزی شده است و باید IC پروگرام شود.

مرکز تعمیرات سخت افزار در جهت تعمیرات مانیتورهای پزشکی و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی در خدمت شما عزیزان می باشد…….  ۰۲۱۸۸۹۵۸۳۷۵

آدرس مراجعه » میدان انقلاب – خیابان کارگر شمالی – بعد از چهار راه نصرت – کوچه ی عبدی نژاد – پلاک ۱۸ – طبقه سوم.