تعمیرات میکرسکوپ الکترونیکی

تعمیرات میکرسکوپ الکترونیکی

یکی از جنبه های الکترونیک که با ظهور خود آن را دگر گون کرده است ساخته دن دستگاه های پیشرفته و ابزارهای دقیق در زمینه های علمی و آزمایشگاهی می باشد که این باعث شده تا بتوان کارهای بسیار بیشتر و دقیق تری را در حوزه ی علم انجام داد. همین دستگاه های پزشکی و آزمایشگاهی و دستگاههای برای کار در آزمایشگاه ها خود نشان از پیشرفته تر شدن این تجهیزات پس از ورود الکترونیک به زندگی انسان شدند.

در مباحث تجهیزات آزمایشگاهی مانند میکروسگوپ ها اصطلاحات زیادی وجود دارند که باید فردی که قرار است در آزمایشگا هکار کند به آن ها آشنا بوده اشد و به خوبی نیز آن ها را بشناسد. نه تنها فرد و تکنسین  آزمایشگاه بلکه باید افرادی که به عنوان تکنسین فنی و تعمیکار دستگاه های آزمابیشگاهی میخواهند فعالیت  کنند نیز باید به این مسائل کاملا آشنا باشند. به عنوان مثال در مورد میکروسکوپها دو مورد وجود دارد که شباهست بسیاری به هم دارند که به نام های میکروسکوپ الکترونیکی و میکروسکوپ الکترونی خوانده می شوند وشاید  این دو از نظر اسمی شبیه به هم هستند ولی بهتر است بدانید که تفاوت بسیار بسیار دوری بین آن ها وجود دارد.ولی ما در ادامه برای روشن شدن موضع به صورت مختصر و کوتاه تفاوت هر دو را برای شما خواهیم گفت.

میکروسکوپ الکترونیکی  : میکروسکوپهایی هستند که در بخش زیست شناسی استفاده می شوند. اسا کار این میکروسکوپها اپتیکی بوده و دید آن ها مبنتی بر نور و دید عادی است هرچند که خیلی قوی بوده و دانشمندان با استفاده از این میکرسکوپ ها به مطالعات  درون سلول های زنده – میکروب و باکتری ها می پردازند ولی عملکرد و چرخش لنزها و عدسی ها با استفاده از سیستم الکترنیکی صورت می گیرد و همچنین تصویر به یم نمایشگر کوچک و بزرک ارسال شده  و نمایش داده می شود و حتی قابلیت های پیشرفته تری را نیز در اختیار قرار می دهد.

میکروسکوپ های الکترونی :

سازوکار این میکروسکوپ ها به یک مسئله ی فیزیکی برمی گردد که در ادامه مختصر توضیح می دهیم .میکروسکوپ الکترونی توسط یک فیزیکدان مجارستانی به نام لیوزیلارد اختراع شد که واقعا نقش بسیار بزرگی را در علوم بازی کرده و باعث کشفیات بسیاری شد.امروزه میکروسکوپ های الکترونی بسیار پیشرفته ای ساخته شده اند و گونه های مختلف با قابلیت های مختلیف را دارند. بر عکس میکروسکوپ های نوری ( الکترونیکی)  میکروسکوپ الکترونی از الکترون ها به جای پرتو های نوری برای دیدن استفاده می کند که این الکترون ها توسط تفنگ الکترونی به محل وجود نمونه پرتاب میشوند .در میکروسکوپ های الکترونی به جای عدسی های نوری از عدسی های مغناطیسی استفاده می شود.در کل میکروسکوپ های الکترونی به دو نوع تقسیم می شوند که نوع روبشی و  نوع عبوری هستند. توصیف این که یک میکروسکوپ الکترونی به چه شکل کار میکند بسیار طولانی و خارج از حد این نوشته است و در اینجا فقط قصد داشتیم که تفاوت این دو  را برای شما روشن کنیم.

چیزی که در میان این دو میکروسکوپ مشترک می باشد  این است که برای کار کرد ههردو  نیازمند الکتریسیته هستند و دارای اجزای پیچیده و پیشرفته ای می باشند .میکروسکوپ ها از دسته ی تجهیزات آزمایشگاهی بوده و از آن دسته ابزارها هستند  که نباید دچار خرابی شوند زیرا خرابی و عدم کارکرد درست می تواند باعث خطاهای زیادی شود. عیب یابی و تعمیرات میکروسکوپ ها خود کار دشوار و بسیار بسیار حساسی است که باید توسط افراد حرفه ای و با تجربه انجام شود . در این راستا مرکز تعمیرات ملی پایتخت یکی از مراکز قوی در زمینه تعمیرات تجهیزات صنعتی – پزشکی و آزمایشگاهی با داشت تکنسین های حرفه ای در زمینه تعمیرات در خدمت شا عزیزان می باشد. در این مرکز تمامی مدل ها و انواع میکروسکوپ عیب یابی و تعمیر می شوند که این تعمیرات و عیب یابی توسط حرفه  ای انجام می شود و همچنین در عیب یابی و تعمیرات از ابزارهای دقیق استفاده می شود تا دستگاه با  کالیبراسیون بالا اماده کار شود و به این ترتیب درصد خطا را به حداقل میرسانیم.

شما می توانید در صورت بروز هرگونه مشکل و ایراد در میکروسکوپ الکترونی و الکترونیکی خود با مرکز تعمیرات سخت افزار ملی پایتخت تماس بگیرید و بعد از درمان گذاشتن مشکل با تکنسین های این مرکز دستگاه را جهت تعمیرات انتقال دهید.

تماس : ۰۲۱۸۸۹۵۸۳۷۵

آدرس » میدان انقلاب – خیابان کارگر شمالی – بعد از خیابان نصرت – کوچه ی عبدی نژاد – پلاک ۱۸ – طبقه سوم.